13.10.2021

IPM Packaging Center viert première op de IPM ESSEN 2022

Registratie vanaf heden geopend

Consumenten steeds milieubewuster De internationale tuinbouwbranche staat voor de grote uitdaging om tegemoet te komen aan de stijgende behoefte naar meer duurzaamheid. Hierbij kunnen de verpakkingen een grote rol spelen. Want hoewel ze onmisbaar zijn voor het transport, zijn ze niet altijd zo groen als hun inhoud. Maar welke milieuvriendelijke alternatieven voor plastic bakjes, plasticfolie en andere wegwerpproducten zijn er eigenlijk? Dat ontdekken bezoekers in het nieuwe IPM Packaging Center op de IPM ESSEN 2022, die plaatsvindt van 25 t/m 28 januari in de Messe Essen. Bedrijven kunnen zich nu aanmelden om op eenvoudige wijze deel te nemen aan een gezamenlijke presentatie rondom dit onderwerp en zo onderdeel te worden van 's werelds meest toonaangevende vakbeurs voor de tuinbouwsector.

Poolpallets, biologisch afbreekbare potten, verpakkingen van gerecycled plastic of cellulose: er is van alles mogelijk op het gebied van duurzame en innovatieve verpakkingen. Om een compact overzicht te bieden van hoe de toekomst van de groenbranche op het gebied van verpakkingsoplossingen eruitziet, is het IPM Packaging Center ontwikkeld. Exposanten op de IPM ESSEN, maar ook verpakkingsaanbieders die geen eigen stand hebben op de beurs, wordt de exclusieve mogelijkheid geboden om hun producten opvallend te presenteren. En daar hoeft u bijna niets voor te doen: uw producten worden verwerkt in een presentatie en u hoeft zelf geen stand te hebben of personeel in te zetten. Het is ook mogelijk om in het Packaging Center uw eigen stand te reserveren.

Speakers‘ Corner en rondleidingen

Maar het IPM Packaging Center is meer dan een presentatieruimte. De deelnemende bedrijven worden uitgenodigd een informatief praatje te houden in de Speakers' Corner. De aangename sfeer van het Center biedt de juiste omgeving voor korte presentaties en uitwisselingen met vakgenoten en geïnteresseerden. Tot slot worden er tevens rondleidingen georganiseerd voor de bezoekers waarin informatie wordt gegeven over alle producten.

Advies en contact

Neem contact op met marketingteam van de IPM ESSEN voor uitgebreide informatie over de deelname- en presentatiemogelijkheden voor uw bedrijf, Neem telefonisch contact op via +49 (0)201 72 44-226 of stuur een e-mail naar ipm@messe-essen.de.